do góry
Pobieranie danych...

Wideoakademia Sektor Publiczny

 Artur Przyszło

Specjalista z dziedziny rachunkowości budżetowej. Absolwent studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracował w jednym z głównych urzędów centralnych w departamencie nadzoru i kontroli. Czynny zawodowo główny księgowy w państwowej jednostce budżetowej. Wykładowca akademicki i doświadczony trener szkoleń z zakresu tematyki szeroko rozumianych finansów publicznych i rachunkowości budżetowej. Ponadto realizuje projekty szkoleniowe i doradcze w sferze przedsiębiorstw w zakresie Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Przeprowadza zleconą kontrolę jednostek sektora finansów publicznych w zakresie prawidłowości ich funkcjonowania pod względem wprowadzonych procedur kontroli zarządczej, polityki rachunkowości, a także prawidłowego ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych. Posiada certyfikat Ministra Finansów uprawniający do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor artykułów w prasie branżowej.

Lista wszystkich szkoleń autora (51):

  1. Jakie terminy i częstotliwość inwentaryzowania środków trwałych zostały określone w KSR 11
  2. Klasyfikacja budżetowa – najnowsze zmiany z 21 lipca 2017 r.
  3. Spis z natury – praktyczne wskazówki
  4. Jak opracować i wdrożyć w jednostce podstawowe dokumenty dotyczące kontroli zarządczej
  5. Jak prawidłowo powinny być opisywane faktury w jsfp
  6. Jak powinien postąpić główny księgowy w sytuacji ujawnienia nieprawidłowości w dokumencie księgowym
  7. Co obejmuje kontrola zarządcza I i II stopnia
  8. Co to jest ważny interes dłużnika lub interes publiczny przywołany w art. 57 uofp
  9. Obieg i kontrola dowodów księgowych – praktyczne wskazówki
  10. Na podstawie jakiego dokumentu należy powierzyć obowiązki głównemu księgowemu
  11. Jak zaklasyfikować fakturę gdzie są dwie pozycje lub więcej – materiał i robocizna lub materiał, robocizna, dojazd
  12. Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej, czy w praktyce zajmują się tym specjalne komórk
  13. Co oznacza umorzenie należności z urzędu?
  14. Czy główny księgowy jednostki może upoważnić podinspektora ds. księgowości do zatwierdzania faktur pod względem formalno-rachunkowym
  15. Jakiego rodzaju kary i odszkodowania wynikające z umów należy ujmować nowym paragrafie dochodów 095
  16. Czym jest kontrasygnata i czy skarbnik może odmówić kontrasygnowania umów
  17. Czy po zmianach w uofp można nie dochodzić drobnych należności cywilnoprawnych – art. 59a
  18. Jakie wpływy z dochodów zostały z dniem 1 stycznia 2017 r. wyłączone z objaśnień do paragrafu dochodów 069
  19. Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
  20. Jakie zmiany obowiązują od 1 stycznia 2017 r. w objaśnieniach do paragrafu dochodów 097
  21. Obowiązki głównego księgowego i odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  22. Jakie zmiany nastąpiły w zasadach umorzenia w całości należności cywilnoprawnych
  23. Czym jest kontrola zarządcza, jakich jednostek dotyczy oraz jaki jest jej cel w praktyce
  24. Do kiedy można korygować błędy wykryte po zakończeniu roku
  25. Zmiany w ustawie o finansach publicznych
  26. Klasyfikacja budżetowa 2017 po zmianach
  27. Jakimi formułami można się posłużyć, aby mieć pewność, że sprawozdanie finansowe zostało sporządzone poprawnie
  28. Do której pozycji RACHUNKU zysków i strat należy przyporządkować par. 419 "Nagrody konkursowe"
  29. Czy szkolenia pracowników klasyfikowane w par. 470 należy ująć w RACHUNKU zysków i strat w pozycji III czy VI
  30. ZESTAWIENIE zmian w funduszu jednostki
  31. RACHUNEK zysków i strat jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego
  32. BILANS jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego
  33. Co powinien zawierać opis merytoryczny dowodu księgowego
  34. W której pozycji ZESTAWIENIA zmian w funduszu należy wykazać likwidację środka trwałego (wartość niezamortyzowana)
  35. Kto podpisuje BILANS jednostki, także w przypadku funkcjonowania CUW (przedszkola, szkoły, ośrodek pomocy społecznej)
  36. Co może stanowić wzajemne rozliczenia między jednostkami podlegające wyłączeniu w łącznym "RACHUNKU zysków i strat"
  37. Gdzie w BILANSIE należy wykazać nadpłatę? Rodzic wpłacił dwa razy za pobyt w przedszkolu
  38. Czy samorządowy zakład budżetowy zawsze musi wpłacać nadwyżkę środków obrotowych do budżetu JST
  39. Na czym w praktyce polega zasada memoriału
  40. Zamknięcie roku 2016 w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych
  41. Czy pracownicy księgowości odpowiedzialni za ewidencję ilościowo-wartościową majątku jednostki mogą być powoływani do komisji inwentaryzacyjnej
  42. Czy zaangażowanie wydatków na koniec roku musi być równe wydatkom wykonanym czy może być większe
  43. Czy koszty przyszłych okresów zawsze należy księgować przez konto 640 i rozliczyć w czasie
  44. Czy materiały biurowe (np. papier do ksero) podlegają inwentaryzacji
  45. Czym się różni „teren strzeżony” od „składowiska strzeżonego”
  46. Dlaczego warto mieć opracowaną instrukcję obiegu i kontroli dokumentów księgowych
  47. Jak prawidłowo udokumentować inwentaryzację roczną druków ścisłego zarachowania
  48. Czy jednostka może nie dokonywać potwierdzenia należności w przypadku sald nieistotnych (np. od 0 do 100 zł)
  49. Czy można przeprowadzić inwentaryzację metodą spisu z natury na podstawie wydruku komputerowego z modułu informatycznego
  50. Czy jednostka w ramach uproszczeń może pomijać w trakcie weryfikacji sald konta, które nie wykazywały żadnych obrotów
  51. Czy stanowisko KSR w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów obowiązuje już za 2016 r. czy dopiero od 2017 r.